1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 430 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Call for revamp of Scottish school system


Poziom:

Temat: Edukacja


9 November 2010 A senior figure in Scottish education has backed the idea of allowing charitable trusts and not-for-profit companies to run schools. Keir Bloomer is a former leader of the Association of Directors of Education, who has also been an adviser to the Scottish government. He thinks councils should no longer run all publicly-funded schools. But Scottish teaching union, the EIS, warned against sweeping changes to the way schools were run. Drew Morrice, the union's assistant secretary, said the current system was working well. Education expert Mr Bloomer will be among a number of speakers at a conference in Edinburgh on managing Scotland's schools. He suggested that if schools were run by non-profit making companies or charitable trusts they would be more effective, as they would have more control over what they do and how they spend their money. He argued that clusters of schools could become directly funded and take control of all their functions - including payroll, catering and cleaning as well as matters such as development of their curriculum. Mr Bloomer said that after next year's election the new Scottish government should set up a commission to examine how schools are run. He said: "Frankly education systems all round the world are falling behind the needs of children in the contemporary world and the reason for that is the way in which systems are run is unduly centralised, top-down and bureaucratic. "What we need to do is give much more power directly to individual schools to ensure that decisions are made near to the point where they have impact." He said he believed that when teachers were able to make direct decisions it would benefit children in the long run. Mr Bloomer added: "I think progress is made in the modern world by releasing the creative energies of people, in this case the teacher, and the system that we have at the present moment constrains them far too much by direction from the top." The architect of the new Curriculum for Excellence approach in Scottish schools also argued that decisions on support services, such as maintenance and catering, should be made at a more local level. He went on to say that his suggestions were not based on a political agenda but rather a bid to empower schools to do a better job. However, Mr Morrice said that the people who knew where the problems were in education were at both the council level and school level. He added: "They are directors of education who have a fountain of knowledge and can deliver across the services. "If you divide schools, how do schools deal with such things as falling school rolls and the pressures which arise from school closure situations? "You need that level above the school to organise and structure education - you remove that at your peril." Source: BBC News (bbc.co.uk/news)

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics