1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 429 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Social Media - a New Battleground for Activists and Governments Alike


Poziom:

Temat: Media


March 03, 2011 Protesters in Libya are refusing to give up their calls for an end to Moammar Gadhafi's 42-year rule, fighting deadly street battles against forces aligned with the Libyan leader. Their struggle is the latest in a series of anti-government protests that have swept through North Africa and the Middle East in what some have come to call the "Facebook Revolution." But some experts say there are limits to how much the recent unrest can be attributed to social media platforms. While online frustration propelled offline action in Tunisia and Egypt, Stanford University Professor Evgeny Morozov says that was not the case in Libya, where Gadhafi's government has blocked Facebook and the messaging site Twitter. Still, Libyans took to the streets. "As we have seen, people have been very brave and very courageous to go into the streets and continue their struggle even though they couldn't do it online. In Libya, the protests have their own momentum, and they're pretty much operating because of solidarity with Tunisia and Egypt," he says. "The Internet was more or less irrelevant to the struggle. It certainly helped to get more information out of Libya, but I don't think it was actually playing a crucial role." Egypt's Tipping Point: It was a different story in Egypt, where Facebook served as a forum on which anti-government protesters congregated and organized, with separate pages reaching followers in the hundreds of thousands. Najeb Ayachi, president of the Washington-based research group the Magreb Center, says Facebook took disparate groups of protesters in Egypt and united them around a common goal. "Communities have been forged through Facebook, virtual communities. People met and talked, and exchanged ideas, and complaints, and demands, as well as information," he says. "They got to know each other, sometimes even on a personal level. Thus they started constituting, creating communities." Accelerating Change: Anti-government sentiment has festered for decades in Tunisia, Egypt and Libya. But Morozov says social media sites, and their ability to instantly and publicly share information, photos and videos, have transformed the political process. "Some of these events happen much faster than they may have happened otherwise. The cycles are getting shorter, some of these protests are far more visible than they would be without those tools," says Morozov. The power and visibility of the online tools is also appealing to authoritarian governments. Gadhafi in Libya has appealed to his supporters to post video of pro-government rallies on the Internet. Bahrain's foreign minister has his own Twitter account. And Sudanese police have spread false information about protests through social media and mobile phone text messages. Mixed Messages: Journalism professor Jay Rosen of New York University says finding reliable sources of information online is a huge problem. And it is only growing as more dictators embrace social media. "Confusing the situation using disinformation, fooling people, creating false accounts, creating false information, that's child's play. That's easy," says Rosen. "The real challenge of social media is to somehow rescue trust and reliability from a chaotic and really extremely messy environment that cannot be easily controlled. It can be shut off. But it cannot be easily controlled." With the growth of the Internet in the developing world, social media are playing more of a role in political movements. Whether or not revolutionaries and governments embrace the online tools, one thing is clear: many of their admirers and detractors will. Author: Steve Bagley Source: VOA

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics