1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 374 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Biofuels Come a Cropper


Poziom:

Temat: Środowisko


As American farmers reap the corn-ethanol bonanza and new ventures chase more efficient ethanol feedstocks, two troubling studies reported in "Science" magazine say that all forms of biofuels will result in higher CO2 emissions than petroleum. Earlier analyses based comparative ratings on the full production cycle -- from growing a crop to its ethanol conversion to its final burning -- and concluded that, while corn-ethanol might emit somewhat less than gasoline, other plants such as sugar cane and switchgrass might cut emissions by as much as 85%. But the "Science" studies factor in the carbon cost of land conversion to raise those crops, and come up with the disturbing conclusion that vastly more CO2 will be released into the atmosphere than were we to continue to use gasoline. The problem is this: the accelerating demand for raising crops for both food and fuel worldwide will lead to millions of acres to be cleared, ranging from grasses to mature forests. Whether suddenly from burning or gradually from decomposition, the biomass on that land will release the stored CO2 that funded its growth. Then comes the lost opportunity of how much CO2 that biomass would have absorbed thereafter by its continued existence, especially woodlands that are still growing. The combined release of CO2 at the outset and the sacrificed "carbon uptake" thereafter creates what the studies call a "carbon debt". For a biofuel crop to make sense, it must repay that debt in the course of its repeated plantings by the CO2 emissions it saves compared to oil. Until that payback, a biofuel will have led to the emission of more CO2 than the fossil fuel it replaced. Long Term Debt The question: How long do different feedstocks on different types of converted land take to cancel their debt? The answer: the carbon debts incurred are enormous. The studies say that scores of years and even centuries are needed to break even, depending on the crop and the type of land put to the plow. When land use change is added on the debit side of the ledger, most crops result in much higher emissions than oil, especially across the next 30 years, the span during which the studies assume we will be using biofuels before moving on to a non-agricultural-based fuel. One study found, for example, that even if it only displaced central U.S. grassland, corn grown for ethanol would take 93 years before it overcame the carbon debt of land use change with its lower carbon emissions compared to gasoline. The other study, which used globe-spanning agricultural models to assign crops to land to meet projected demands, calculated that were corn to replace forest, the sequestered carbon loss is about 330 to 630 times the amount the field will pay back each year, the variance depending on the type of forest and whether it is still growing. Most findings are much worse when natural land cover is replaced by the much reduced CO2 take-up of field crops. An insurmountable 319 year debt is left behind when Brazil's rain forests are leveled to produce soybeans for biodiesel. The rain forests slashed in Indonesia in the race to produce palm oil as fuel leave behind an astonishing 423 year debt. There are few bright spots. One is Ethanol from Brazilian sugarcane. Its extraordinary productivity could pay back its land use debt in only four years, if tropical grazing land is used. Elsewhere, as in the United States, the studies strongly advise that (1) only abandoned agricultural lands, or land retired under U.S. programs, be planted, and with perennials, and (2) otherwise, biofuels must be produced only from waste that would yield its CO2 anyway, and to no purpose, such as municipal waste, wood chips, and agricultural discard. - Stephen Wilson, PlanetWatch Editor Source: http://www.articlecircle.com/ - Free Articles Directory About the Author Editor of PlanetWatch.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics