1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 438 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Asterix at the Olympic Games


Poziom:

Temat: Książki


Asterix at the Olympic Games is the 12th comic book album in the Asterix series. Serialized in Pilote issues 434-455 in 1968 (to coincide with the Mexico City Olympics), it was translated into English in 1972 (to coincide with the Munich Olympics). The story satirizes performance enhancing drug usage in sports. Plot: Gluteus Maximus (a muscular, arrogant Roman legionnaire) is chosen as one of Rome's representatives at the upcoming Olympic Games in Greece. Gaius Veriambitius, his centurion, hopes that the glory that goes with Olympic victory will reflect well on him as well, but while training in the forest Gluteus Maximus encounters Asterix and Obelix, who easily outdo him (unintentionally) with the power of the magic potion and leave him demoralised. When Veriambitius asks Vitalstatistix to see to it that Gluteus Maximus is left alone - and after Getafix explains about the Games - Vitalstatistix decides that the Gauls should enter as well. Veriambitius argues that they can't, as Romans are the only non-Greeks allowed, but Asterix rationalizes that as Gaul is part of the Roman Empire, they are technically Romans (despite their resistance to Roman rule). The entire (male) population of the village go to Olympia (aboard a galley where they have to do the rowing), where Asterix and Obelix register as athletes (with Getafix as their coach) and the others all enjoy a holiday. When Gluteus Maximus and Veriambitius discover the Gauls have come to compete, they are left hopeless (Vitalstatistix telling them "We're not stopping you entering, it's just that we're going to win" is no comfort at all), and this spreads to all of the other Roman athletes. They give up training and spend all their time having elaborate parties, which causes the Greek competitors to complain about their need for healthy diets. An Olympic judge ultimately warns the Romans that even if they think drinking will somehow make them better athletes, it will be held against them as all artificial stimulants are forbidden, prompting Veriambitius to tell him about the Gauls' magic potion. Our heroes are left gutted by the news that victory is not as certain as they had expected, but Asterix heroically vows he will compete anyway. Obelix, being permanently affected by the potion, now cannot compete and anyway doesn't quite get what's going on - he thinks he's been dismissed just because he fell into a cauldron and spends the story wondering if telling the officials he fell into a regular pot or amphora will change anything. Asterix (sensibly only competing in the races) and the Roman athletes are beaten at every turn by the Greeks - causing a dilemma to the Olympic officials. Although their victories prove what they've believed all along (that Romans are decadent barbarians), too much success will reflect badly on the country's reputation, so they announce a special race for just the Romans and Asterix. After the announcement, Asterix and Getafix start talking, very loudly, about a cauldron of magic potion left in a prominent place. The race begins, and every Roman easily beats Asterix by several laps. Getafix suddenly accuses them of having used magic potion and, when the Romans deny, Asterix sticks his tongue out at them. When the Romans return the gesture, it is revealed that Getafix added an extra ingredient to this particular batch of potion and the Romans now have blue tongues from drinking it. They are disqualified, and Asterix is declared the winner. The Gauls return home for their traditional banquet and Getafix notices Asterix hasn't brought his Palm of Victory home. Asterix explains he gave it to someone who needed it more: Gluteus Maximus, whose apparent victory is shown to have pleased Julius Caesar greatly. Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License. Source: Wikipedia

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics