1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 445 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Media Technology: Adobe and Apple Reach a Flash Point


Poziom:

Temat: Media


21 June 2010 BOB DOUGHTY:This is SCIENCE IN THE NEWS, in VOA Special English. I'm Bob Doughty. FAITH LAPIDUS:And I'm Faith Lapidus. This week, we will describe some recent developments in media technology. BOB DOUGHTY:Mobile communications devices could be the testing ground for the next generation of media technology for the World Wide Web. If you ever looked at pictures or video on the Web, you already know Adobe Flash Player. It is a program for playing videos and media that operates on many different Web browsers. Right now, Adobe Flash Player is probably the most common way to watch media on the Internet. But new mobile devices are testing Flash's market position. The research company IDC says fifty-five million smartphones were sold worldwide in the first three months of this year. The handheld devices serve as a telephone and as an e-mail and Web connection. But there is something few of them can do: use Adobe Flash Player. Instead, if you attempt to open a Flash page, you get what has become known as "the blue Lego of death." The little blue sign means that your device cannot open Flash. FAITH LAPIDUS:Smartphones and netbooks have different browsers from those found on personal computers. And, at least for now, few of them can play Flash. Adobe makes Flash and other popular products like Photoshop and Acrobat. The software company has developed Flash Lite, a version of Flash for mobile phones and some other home electronic devices. Adobe is also developing Flash 10.1. It is meant to work with personal computers, smartphones and other devices using different operating systems. BOB DOUGHTY:But Flash will not work with Apple's mobile devices. Recently, Apple chief Steve Jobs criticized Adobe. He said his company's products like the iPhone and iPod Touch will not use Flash in the future. That also means the hugely popular iPad will not use Flash either. Apple says it sold one million iPads in April, the first month it offered the product. Apple says it is going in a different direction when it comes to playing Web video and multimedia. In April, the company changed its licensing agreement with producers of applications for Apple mobile devices. An application is a software program that lets users do a task -- like listen to music or find directions. Now, software companies must make their applications work only with Apple mobile devices. Apple says new multimedia players should be based on a new, more open system. Apple wants a new language for Web page design, called HTML 5. That could mean trouble for media players like Adobe Flash or Microsoft Silverlight. FAITH LAPIDUS:Ian Jacobs is head of communications for W3C, the World Wide Web Consortium. The organization works to establish technology guidelines for the Web. The idea is to create commonly agreed on definitions of Web technologies. That way, new technologies can be developed and will work with existing ones. This supports the goal of having one Web that is open to everybody. Mr. Jacobs says HTML 5 will be able to do many things. He says it will have open rules or standards. And he says the goal is to create licensing agreements that will let people use those standards without cost. Still, there is no guarantee this will happen. HTML 5 is being designed to use video without the need for extra software, like Flash. It will also make other applications easier to build in to Web pages. But, while versions of the new language are being used, standards have not been agreed upon. And it is unclear when the job will be done. BOB DOUGHTY:Recently, Apple and Adobe's dispute over Flash made news. Adobe placed advertisements criticizing Apple's move against Flash. The ads appeared in major newspapers and on the Web. But the Web community continues to move toward standards for HTML 5. Adobe is already releasing products that can use this system. And both Apple and Adobe will have their say in the final result: both are members of W3C. BOB DOUGHTY:This SCIENCE IN THE NEWS was written by Mario Ritter and Jerilyn Watson, with reporting by Susan Logue. Our producer was Brianna Blake. I'm Bob Doughty. FAITH LAPIDUS:And I'm Faith Lapidus. Join us again next week for more news about science in Special English on the Voice of America. Source: Voice of America

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics