1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 518 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

On Chesapeake Bay, an Island Saved from Sinking, Part 3


Poziom:

Temat: Środowisko


VOICE ONE: March seventeenth is the day many Americans celebrate Saint Patrick's Day. Mister Brennan says ospreys also mark that day. Every year, he says, ospreys return to Poplar Island to build their homes on March seventeenth. The project leader says some of the birds place pieces of wood on heavy machinery like bulldozers. Workers remove these sticks to use the machinery. But when the workers return the next day, the birds have replaced the sticks. Mister Brennan says about one hundred seventy kinds of birds use the island for a nesting place. Sometimes a heron can be seen standing on one thin leg, motionless. Sandpipers, snowy egrets and eagles also are among the many kinds of birds of Poplar Island. They share the territory with animals like white tailed deer, river otters and mice. VOICE TWO: No people live on the island now. And no one will live there when the project is completed. But it was not always unpopulated. Native American tribes once grew vegetables like beans and corn throughout the Chesapeake coastal plain. The first known European settlement on Poplar Island was established in the sixteen thirties. Around that time England gave the land to Richard Thompson, a trader and explorer. For a few years, the settlement grew. Then tragedy struck. One day Thompson returned to Poplar Island from a trip and made a horrible discovery. Some settlers had been murdered. But the crime did not stop people from continuing to live on the island. VOICE ONE: Later, British troops occupied Poplar Island during the War of Eighteen Twelve. Historical records say a trader bought the island in eighteen forty-four. He wanted to keep one thousand cats there to produce black cat fur. But the animals escaped to the mainland when waters on the Chesapeake Bay froze in December. Until the early nineteen hundreds, Poplar Island had mail service, a store and a school. But nature was cruel. By the nineteen twenties, erosion from winds and weather had removed a large part of the land. VOICE TWO: Still, some politicians bought the island in the early nineteen thirties. They thought the wildlife and distance from Washington, D.C. would make a good place for people wishing to get away from the city. They built a clubhouse on a piece of land that had separated from the main island. Presidents Franklin D. Roosevelt and Harry Truman used Poplar Island and nearby Jackson Island for holidays. The clubhouse burned down in nineteen forty-six, and the island continued to erode. Recently, a Maryland woman who remembers going to Poplar Island years ago returned on a guided visit. She said it was wonderful that life had returned to an interesting part of Chesapeake Bay. VOICE ONE: This SCIENCE IN THE NEWS was written by Jerilyn Watson. Our producer was Brianna Blake. I'm Bob Doughty. VOICE TWO: And I'm Shirley Griffith. Listen again next week for more news about science in Special English on the Voice of America. Source: Voice of America

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics