1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 483 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Is There a Clear Choice for Healthy Soft Drinks? Part 2


Poziom:

Temat: Życie codzienne


In the meantime, aspartame was approved in 1981 for use as an artificial sweetener in the U.S. amid questions of a relationship between aspartame and brain or central nervous system cancers. Later studies showing leukemias and lymphomas in rats fed large doses of aspartame (the equivalent of more than eight cans of soda per day) gave consumers more cause for concern. Subsequent studies of related data have not shown that increasing consumption of aspartame-containing beverages was associated with the development of lymphoma, leukemia, or brain cancer, and aspartame remains a popular and approved sweetener for diet beverages. Acesulfame potassium, approved for limited use in 1988, and sucralose, approved for limited use in 1998, are other artificial sweeteners commonly found in diet sodas today. Their approval for use in foods and beverages has been too recent to discover whether there are any long-term problems associated with ingesting these chemicals. In 2006, Britain's Food Standards Agency recalled several diet soft drinks because of concerns about a chemical reaction that created benzene in the beverages. (see "Old Preservative Study Sparks New Media Fizz") The results of studies published in 2007 indicate that artificial sweeteners also appear to stimulate processes via sweet-sensitive taste receptors in the gut that increase glucose uptake and insulin secretion. Future studies are needed to determine how this mechanism affects human metabolism, but the indication is that sugar and noncaloric sweeteners affect the process equally. These findings may completely reverse the commonly accepted belief that artificial sweeteners are safer than natural sweeteners for diabetics. Despite the history of questions about the safety of artificial sweeteners, consumers show by their purchases that they are quite comfortable with drinking artificially sweetened beverages. In a study published in 2008, researchers from the University of London found that it was not water that comprised more than half of the fluid consumption for British youth. On average, 56 percent of total fluid intake was in the form of soft drinks, of which 55 percent were sugar-sweetened and 45 percent were low-calorie. The study authors said that per capita consumption of soft drinks is similar in Britain and the United States. Both countries, like others worldwide, consume an alarming amount of soda. Nearly half of that is artificially sweetened, consumed by people trying to avoid the sugar found in nondiet soda. But other research released in 2007 and 2008 demonstrate that the problems with sodas are much more complex than originally thought. It's not just the sugar. Sugarless diet sodas also contribute to obesity, metabolic syndrome and dental erosion. Cola beverages, whether diet or not, have recently been shown to contribute to increased risk of kidney problems and osteoporosis. More than one soft drink per day is now associated with increased risk of cardiovascular disease, and it doesn't seem to matter whether the sweetener is completely artificial or not. Whether sodas are sugared, or are called "Diet" or "Free" or "Zero," the evidence clearly shows that the over-consumption of such beverages is one contributing factor to the declining health of the human race. Some are trying to reverse this trend by starting with the youth; in the United States, for example, sales of most sodas to schools are being phased out. This may be a good start, but more attention to this health issue is warranted. The responsibility for one's health ultimately lies with the individual. As part of a healthy lifestyle, we must consider what our bodies really need for healthy hydration. Study after study over the years has shown that substituting artificial sweeteners for sugar in soft drinks is not the healthy choice we had once imagined. Instead of experimenting with yet more chemicals and straying even farther from nature, perhaps we should go back to drinking less soda and more water: the clear choice for better health. By: ALICE ABLER Source: www.vision.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics